Rynek Infrastruktury
GDDKiA już złożyła odpowiednie dokumenty do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Odbiory i kontrole rozpoczyna również straż pożarna. Jak mówi Artur Kania, dyrektor WINB, przy wydawaniu pozwolenia na użytkowanie oceniany będzie wpływ na drogę robót, które nie zostały wykonane.
Odcinek z Szarowa do Brzeska ma 23 km długości, a zaawansowanie prac wynosi 91 procent. Gotowa jest już północna nitka, a obecnie trwają intensywne prace na jezdni południowej między Bochnią i Brzeskiem.
Roboty na odcinku od Brzeska do Wierzchosławic są zaawansowane w 87 procentach. Niemal gotowa jest północna nitka 21-kilometrowego fragmentu A4 i to po niej miały odbywać się ruch. Na ostatnim odcinku od Wierzchosławic do Krzyża zakończono już roboty w pasie drogowym i trwają już kontrole nadzoru budowlanego.
Udostępnienie kierowcom jednej nitki niemal 60-kilometrowego odcinka autostrady A4 miedzy Szarowem i Tarnowem sprawi, że kierowcy, którzy wjadą na autostradę nie będą musieli z niej zjeżdżać na niedokończonych fragmentach. Ponadto, nie będą musieli jechać okolicznymi drogami lub alternatywną drogą krajową nr 4, która jest stale zakorkowana.